En aquest apartat volem explicar quina importància té explicar contes els nens, com explica un article que va publicar Elena en el seu blog, el qual trobem d’un gran interès.
Compartim l'opinió de la notícia que exposa l'Elena en el seu bloc, ja que estem d'acord amb la frase "Todavía las palabras «Érase una vez...» provocan efectos mágicos", perquè és cert que al sentir aquestes paraules ens fan retornar a moments ja viscuts a la nostra infantesa. Per exemple, quan començavem a escoltar un conte o una història a l'escola, a casa, etc. i aquest inici ens feia sentir curiositat i il·lusió perquè significava capficarte en un món màgic.
I una bona síntesi de la nostra opinió personal la trobem reflexada en la següent cita de Graciela Montes:
“Los cuentos son una ocasión que permite la instalación de otro tiempo en este tiempo: producen un cambio y habilitan a la fabricación de mundos nuevos. Los hombres no pueden vivir sin mundos, por eso arman conjeturas, albergues de significados y se convierten en hacedores de metáforas y lenguaje.”
Els contes infantils són ideals per entrenar als més petits en el procès de simbolització; llegir elspermet tan consolidar la imaginació com desenvolupar la capacitat reflexiva. Per tant aquell nen que pot escoltar i interpretar un conte, està en condicions de poder realitzar les activitats escolars i de comprendre qualsevol lectura.
Conflictes i personatges que atrauen al lector el porten a voler saber més i tot això es pot trobar en un conte.
Però en els contes infantils, molts pares fan censura d’alguns temes com poden ser la mort d’un personatge els quals, no parlar d’alguns temes de la vida real poden tenir com a conseqüència una pèrdua en la imaginació dels nens. Lidia Blanco, especialista en literatura infantil, va parlar de la necessitat d’introduir la realitat en els contes infantils :” Lamentablemente, en las obras para niños predomina, por un lado, el tratamiento distante del cuerpo sexuado, y por otro, la generación de estereotipos que no se vinculan con cambios que van surgiendo en la sociedad. Por ejemplo, la mujer es representada como una madre en el hogar, sumisa, mientras que al hombre se lo vincula con la cosa pública.”
En un altre blog molt interssant de Maria Vera, ens explica la relació de la etapa evolutiva i el tipus de contes que hem d'escollir :
-De 1-3 anys : Predomina el interès per les paraules i el moviment. Els contes més importants són aquells que predominen els textos breus i rítmics on els nens els poden repetir.
-De 3-5 anys : Els nens tendeixen a atribuir característiques humanes a tots els essers, per això, prefereixen les histories senzilles d’acció i que no siguin massa llargues.
-De 5-8 anys : Predomina el interès per la fantasia, per el món meravellós on els humans protagonitzen accions complicades. També els atrau els enemics, el humor i les maneres que tenen de resoldre els problemes els personatges.
Hem volgut fer èmfasi sobre aquest tema perquè és molt important tenir en compte les diferents etapes alhora d'explicar un conte a un nen i els aspectes que predominen en cada edat.
Sobretot, hem seleccionat la informació de l'apartat de "el cuento y sus etapas" perquè l'hem trobat ìnteressant i volíem fer constància en el nostre blog.
“Los cuentos son una ocasión que permite la instalación de otro tiempo en este tiempo: producen un cambio y habilitan a la fabricación de mundos nuevos. Los hombres no pueden vivir sin mundos, por eso arman conjeturas, albergues de significados y se convierten en hacedores de metáforas y lenguaje.”
Els contes infantils són ideals per entrenar als més petits en el procès de simbolització; llegir elspermet tan consolidar la imaginació com desenvolupar la capacitat reflexiva. Per tant aquell nen que pot escoltar i interpretar un conte, està en condicions de poder realitzar les activitats escolars i de comprendre qualsevol lectura.
Conflictes i personatges que atrauen al lector el porten a voler saber més i tot això es pot trobar en un conte.
Però en els contes infantils, molts pares fan censura d’alguns temes com poden ser la mort d’un personatge els quals, no parlar d’alguns temes de la vida real poden tenir com a conseqüència una pèrdua en la imaginació dels nens. Lidia Blanco, especialista en literatura infantil, va parlar de la necessitat d’introduir la realitat en els contes infantils :” Lamentablemente, en las obras para niños predomina, por un lado, el tratamiento distante del cuerpo sexuado, y por otro, la generación de estereotipos que no se vinculan con cambios que van surgiendo en la sociedad. Por ejemplo, la mujer es representada como una madre en el hogar, sumisa, mientras que al hombre se lo vincula con la cosa pública.”
En un altre blog molt interssant de Maria Vera, ens explica la relació de la etapa evolutiva i el tipus de contes que hem d'escollir :
-De 1-3 anys : Predomina el interès per les paraules i el moviment. Els contes més importants són aquells que predominen els textos breus i rítmics on els nens els poden repetir.
-De 3-5 anys : Els nens tendeixen a atribuir característiques humanes a tots els essers, per això, prefereixen les histories senzilles d’acció i que no siguin massa llargues.
-De 5-8 anys : Predomina el interès per la fantasia, per el món meravellós on els humans protagonitzen accions complicades. També els atrau els enemics, el humor i les maneres que tenen de resoldre els problemes els personatges.
Hem volgut fer èmfasi sobre aquest tema perquè és molt important tenir en compte les diferents etapes alhora d'explicar un conte a un nen i els aspectes que predominen en cada edat.
Sobretot, hem seleccionat la informació de l'apartat de "el cuento y sus etapas" perquè l'hem trobat ìnteressant i volíem fer constància en el nostre blog.
No hay comentarios:
Publicar un comentario